British state-funded propagandists created “a constellation of media outlets” in Syria and produced so much content that people “no longer knew who or what to believe,” an internal review into the failed operation has revealed.

Details of the UK government’s Syria propaganda campaign, aimed at supporting the so-called ‘moderate armed opposition’, were published by Middle East Eye (MEE) in February. The work, which began in 2012, involved establishing a network of anti-government citizen journalists to shape public perceptions of the war, the outlet’s investigation found.

Now MEE has revealed the contents of a “scathing” internal government review, which found that the programs – collectively dubbed ‘Operation Volute’ – were sloppily and inefficiently run and may even have broken UK laws. The review also concluded that some projects “were designed to impress the US government,” the outlet said.



Read more…